Gabriela Carnevale

Degree

Professor of Middle and Higher Education in History (UBA)

Position in the Program

Professor of the Diploma in Curriculum and School Practices in Context

Bio

She is a professor of Middle and Higher Education in History (UBA), a Specialist in Educational Policies (FLACSO), she has a diploma in Curriculum and School Practices in Context (FLACSO) and has a master's degree in Social Sciences and Education (FLACSO). She works as a professor of Special Didactics and Practice of the Teaching of History (UBA), General Didactics for Teachers (UBA), Didactics and Curriculum (UNAHUR), virtual tutor in the Diploma in Curriculum and School Practices in Context (FLACSO), Teacher training institutes and secondary schools. She is an author of school materials for students and teachers and a writer of distance learning curricular spaces. She participates in conferences and workshops as an assistant and exhibitor. Her publications are related to the teaching of history and digital culture.

She coordinated the teacher training of the Municipality of San Fernando, was an external advisor to the Ministry of Education of Argentina and was part of the Regional Technical Team of the DGCYE, in the training area in social sciences

Lines of research:

Teaching - History - Digital Culture - Teacher Training.

Publications

Artículos

“El diseño de la enseñanza: una propuesta para pensar la historia como disciplina escolar”.


En revista Para Juanito - Editorial La Salle. Disponible en: http://fls.org.ar/online/wp-content/uploads/2017/10/para-juanito-14-web.pdf





Capítulos de libros

“La historia como disciplina escolar: una mirada desde el sitio Web Yahoo Respuestas”


En Zamboni, E., Sabino Dias, M. y Finocchio, S. (org.) (2014) PEABIRU Un caminho, muitas trilhas. Ensino de História e Cultura Contemporanea. Florianópolis. Letras Contemporáneas.




“En primera persona: algunas notas sobre la formación de futuros profesores de Historia”


En Massone, M., Zeli, C. (2018) Múltiplas voces na formação de profesores de Historia: experiencias Brasil-Argentina. EST. Ediçoes.





Materiales de Formación

Escritora del módulo Didáctica y Currículum de la Licenciatura en Educación a distancia.


Universidad Nacional de Hurlingham (UNAHUR), 2018.




Módulo Didáctica y Currículum para el Trayecto de Formación Profesional.


DGCYE - Dirección de Innovación y Tecnología Educativa. Subsecretaría de Políticas Docentes y Gestión Territorial, 2018.




Formadora nacional: escritora del trayecto de formación virtual para equipos directivos del país.


Ministerio de Educación de la Nación. Programa Nacional de Formación Permanente (PNFP), 2016.




Escritora de contenidos educativos: materiales para escuelas primarias, secundarias y formación docente sobre Identidad Nacional y TIC, identidad.ar.


Para La Fabbrica de Argentina. Empresa de Capacitación y producción de contenidos educativos. Proyecto para la empresa Telecom, dentro de “Senti2 Conecta2”, publicado en 2009 y reeditado en 2011.




Escritora del Módulo Ciencias Sociales – Serie Confluencias.


Segundo Ciclo de Escuela Primaria 4; 5; 6. Bonaerense y Nación. Editorial Estrada. 2010. Escritora.




Escritora de contenidos para materiales de aprendizaje e - learning - EGB 2, ESB y polimodal


Para Competir, live to learn. Empresa de Capacitación, producción de contenidos educativos y Cursos on-line. Trabajo para Aula 365 - 2006.





Contact us

Tucumán 1966
Autonomous City of Buenos Aires

CP C1050AAN - Argentina

Tel + 5411 5238-9353
Email ecys@flacso.org.ar

  • FB-02
  • YouTube

Technical assistant: Bárbara Roitman

Leave us your contact