Nancy Montes

Degree

Specialist in Social and Demographic Indicators, UBA

Position in the Program

Teacher and researcher

Academic Coordinator of the Graduate Seminar on Government and Education Planning

Bio

I am a sociologist, specialist in social and education statistics. I have been a member of the research teams in the Education Area since 2001, associated with projects directed by Guillermina Tiramonti on issues of secondary education, inequality and school formats.

Starting in 2013, together with Daniel Pinkasz, we developed a training proposal on issues of Government and Educational Planning that, in addition to being virtual, was organized, in agreement with the Ministry of Education, in order to offer it in 5 jurisdictions.

Also, starting in 2013 and together with Daniel Pinkasz and Sebastián Fuentes, we developed a Knowledge Base on Secondary Education that had the support of UNICEF, from which we convened specialists and researchers to 5 scientific meetings, some of them which had the support of FONCYT.

I teach at the Master's Degree level in Education in the Methodology seminars and the thesis workshop, work that I do together with Sandra Ziegler and other colleagues. I have done consultancies for the IDB and IIEP UNESCO. I am part of the Editorial committee of the magazine Propuesta Educativa.

I am currently working on a report on Secondary Education in Argentina and on a State of the Art on educational policies for that education level in Latin America.

Lines of research:

Inequality - Secondary education - Educational policies

Publications

Artículos

Introducción al dossier de la revista Propuesta Educativa “Las medidas de la educación”. Nº 49


junio de 2018, Buenos Aires LEER




En coautoría con Diego Born e Inés Cruzalegui: Índice de contexto social de la educación (ICSE) en Argentina. Utilización de la información censal para la clasificación de territorios en base a una aproximación multidimensional a las condiciones de vida como marco para la planificación educativa


(en prensa), ILPES, CEPAL, Santiago de Chile.




Montes, N; Pinkasz, D. y Ziegler, S. (2019) “Los cambios en las políticas para la educación secundaria en la Argentina de los últimos años en el contexto regional”
Revista Estado y políticas públicas, Flacso Argentina, Buenos Aires


Revista Estado y Políticas Públicas, Nº 13, Año VII, octubre de 2019- abril de 2020. Ciudad Autónoma de Buenos Aires. Argentina.





Libros

Compiladora del libro “Educación y TIC: de las políticas a las aulas”


EUDEBA-OEI, Buenos Aires. Colección Educación y Sociedad Nro 2. Abril 2018.




Co-Dirección editorial con Steinberg, Cora y Pinkasz, Daniel: "La investigación de la enseñanza de Lengua y Literatura y Matemática en la escuela secundaria en Argentina"


UNICEF/FLACSO, Buenos Aires, noviembre 2018. LEER




Co-Dirección editorial con Steinberg, Cora y Pinkasz, Daniel: "Estado del arte de la investigación en políticas educativas de la educación secundaria en la Argentina (2003-2017)"


UNICEF/FLACSO, Buenos Aires, noviembre 2018. LEER





Capítulos de libros

"La educación secundaria en la región y en el país: dinámica de la expansión y problemáticas que persisten"


en Conversaciones en la escuela secundaria. Política, trabajo y subjetividad, Silvia Martínez compiladora. Río Negro, Universidad Nacional del Comahue. Marzo 2018.




En coautoría con Juana Canevari, "Dinámica de la matrícula de la educación secundaria en la Ciudad de Buenos Aires: la obligatoriedad interrogada en sus posibilidades y en sus límites"


en La educación secundaria en la Ciudad de Buenos Aires. Contribuciones del campo de la investigación socioeducativa, compilado por Valeria Dabenigno, Tamara Vinacur y Marcelo Krichesky, Buenos Aires, EUDEBA-OEI, Colección Educación y Sociedad Nro 3. Marzo 2018.





  • Facebook icono social

Contact us

Tucumán 1966
Autonomous City of Buenos Aires

CP C1050AAN - Argentina

Tel + 5411 5238-9353
Email ecys@flacso.org.ar

  • FB-02
  • YouTube

Technical assistant: Bárbara Roitman

Leave us your contact